Seuraa meitä :

Airoh Twist 2.0 cross , Motoblouz asiakkaan Mathilden testaama ja validoima


Olen Airoh fani. Matkustin 40 000 kilometriä airoh Commander Carbon kypärä päässäni, eikä se ole koskaan pettänyt minua. Minusta se on yksinkertaisesti täydellinen. Siksi on erittäin positiivista, että testasin tämän airoh Twist 2.0 cross. Tuomio? Hän on erilainen! Ja ehdottomasti cross .

Cross ennen kaikkea

Huomaa: rakkauteni airoh merkki työnsi valintaani kohti airoh Twist 2.0 cross. Toisin sanoen en tutkinut tuoteselostetta kolmeen tuntiin; yksinkertainen nimi Airoh painoi päätöstäni. Virhe! Tämä on muistutus aina lukea tuoteseloste ennen aloittamista. Koska siellä näkyvät olennaiset elementit ja voivat muuttaa kokemustasi huomattavasti 😉

Ilman näyttöä, hyvä ilmanvaihto

Premier elementti, johon en ollut kiinnittänyt huomiota, oli näyttö: airoh Twist 2.0 cross ei ole sitä. Se on todellinen cross , se on saatavana ilman läpinäkyvää näyttöä tai aurinkovoidetta. Ei valinnanvaraa, joudut investoimaan hyvään maskiin (tai ajamaan silmät kiinni nopeuden, auringon tai lentävien eläinten takia).

Tämä "ei näyttöä" teki ensimmäisistä testauspäivistä melko vaikeita, koska minulla ei yksinkertaisesti ollut varusteita. Ja jos olemme tottuneet iskemään rinteisiin, tämä ei ollut asialistalla tämän kypärän ensimmäisinä testauspäivinä, jotka keskittyivät todella "tiehen". Voin siis erehtymättä vahvistaa: airoh Twist 2.0 cross ei ole tiekypärä. Se on cross , jota käytetään maastossa. Lisäksi se, että siinä ei ole näyttöä, on tietoinen valinta: se tekee siitä paljon kevyemmän (palaamme tähän alla).

Huomautus: Luin jostain, että italialainen tuotemerkki Airoh tarjoaa itse asiassa kahdenlaisia ​​kypäriä, off-road-kypäriä ja on-road-kypäriä. Sinun tehtäväsi on valita oikea!

Näkökenttä on selvästi hyvä, koska mikään näyttö tai aurinkolasit eivät estä näkymää. Sen kuitenkin määrittää valitsemasi maski. Samoin kuin kypärän, muista valita maski huolellisesti. valitsin shot Iris 2.0 cross : näiden kahden yhdistelmä, maski + Airoh cross , tarjoaa hyvän tuloksen. Mukavampi, jopa tiellä, kevyt, tuuletettu.

Sisäpuhelimen herkkä tehtävä

Toinen haaste siis ilman näyttöä: kypärään tunkeutuu väistämättä ilmaa, mikä tekee kommunikaatiosta sisäpuhelimen kanssa hieman monimutkaisemman... Olemme itse asiassa tottuneet ajamaan sisäpuhelimella, Max ja minä. Yhtä käytännöllinen lievittämään tylsyyttä pitkillä teillä kuin kommunikoimaan paremmin maastossa ajettaessa. Vaikka mikrofonini on integroitu mahdollisimman hyvin kuulokkeiden etuosaan, se pyrkii poimimaan kaiken ympäröivän melun. Viestintä ei ole hienoa, mutta jälleen kerran, se ei ole kovin yllättävää ottaen huomioon sen määränpää.

airoh Twist -kypärän testaaminen off-road-poluilla

Tuulen kiinni

Toinen seuraus näytön puutteesta: vaarallinen tuulenvastus moottoritiellä. Tätä kypärää on käytetty rajoitetusti maastossa, pienillä maanteillä tai kaupungin keskustassa. Tämä ei ole kypärä ajamiseen tuntikausia tai täydellä nopeudella maantiellä.

Airoh laatua

Vaikka nämä yksityiskohdat muuttavatkin kokemustani, varsinkin komentajan suhteen, uskon sen airoh Twist 2.0 cross on varsin hyvin suunniteltu ja näyttää ehdottomasti hyvältä.

Ultrakevyt kypärä

Cross velvoittaa, se on ultrakevyt. Tuoteselosteessa ilmoitettu 1180 grammaa, niskani vahvistaa, että se ei paina kovin raskasta. Se unohdetaan niin tiellä kuin maastossakin painonsa vuoksi.

Mitä tulee mukavuuteen, olen rehellinen, en kokenut sitä "mukavaksi" muutaman ensimmäisen tunnin aikana. Mutta olin juuri ajanut 40 000 km Commander-kypärä päähäni ruuvattuna. Tämän seurauksena se päätyi ottamaan kalloni muodon. Kaikista kypäristä sen jälkeen saattoi vain "puuttaa mukavuutta". Useiden tuntien ajon jälkeen Twist 2.0 lisää myös mukavuutta, ja sisävaahtojen laatu on ilo nähdä. Ne ovat myös irrotettavia ja pestäviä (iso plussa aiemmin testattuun kypärään verrattuna), ja ne ovat melko tervetulleita sen cross vuoksi.

Höyhenpaino, laadukas vaahto, hyvä ilmanvaihto… airoh Twist 2.0 kypärä on yleensä mukava. Lopuksi siinä on kaksinkertainen D-solki, helppokäyttöinen, johon tottuu hyvin nopeasti.

Suunnittelu, joka on sekä aggressiivinen että arvostettava!

Vilkaise vain Airoh kypärät -sivua nähdäksesi, että kaverit tietävät jotain suunnittelusta. Pidän suunnittelusta (kypärien melko aggressiivinen muoto, hyvin suunniteltu ja puhdas) yhtä paljon kuin Airoh -brändin koristeista. Kaikki cross merkillä on tyyliä. Pidin todella Airoh Commander -kypäräni hiilikuidusta. Otin tämän mattamustana (musta matta tuoteselosteessa), joka on mielestäni myös erittäin onnistunut, ilman vikoja, täydellisellä viimeistelyllä.

Pieni lisäys: leukasuoja pölysuodattimella

Bonus, jota olisimme arvostaneet Latinalaisen Amerikan teillä, on pölysuodattimella varustettu leukasuoja, joka on erittäin käytännöllinen rinteissä. Tämä pölysuodatin on myös irrotettava, puhdistettava jälkikäteen, hyvä piste maastossa. Toisaalta siinä ei ole ruokalappua (luulen, että siitä tulee kevyempi). Siksi sitä on käytettävä niskalämmittimen kanssa talvella, koska on olemassa vaara vilustua nopeasti.

10/10 Airoh Twist 2.0 cross maastossa

Kuten edellä todettiin, tiellä käytettynä tämä kypärä ei ole loistava. Mutta syrjässä, maastossa, sopivalla maskilla se sopii... Varsinkin näytetyllä hinnalla (hieman yli 103,33 €)! Se on erittäin kevyt, hyvin tuuletettu, miellyttävä käyttää. Hänellä on hyvät kasvot. THE airoh Twist 2.0 cross on todella maastokäyttöön sopiva kypärä… Erittäin mielenkiintoinen laatu/hinta-suhde tässä kategoriassa.

Valitettavasti se ei sovellu minun käyttööni: päivittäinen tiekypärä satunnaisilla teloilla ja off-roadilla. Tätä varten Airoh Commander -kypärä sopi paremmin.

Katso tuoteseloste

Laatu / viimeistely 4.3
Mukavuus 4.1
Ilmanvaihto 5
Näkökenttä 4.3
Paino4.5

Oma mielipiteeni: ehdottomasti cross !

Airoh Twist 2.0 cross , ilman visiiriä, ilman ruokalappua, ultra light on ehdottomasti maastokäyttöön sopiva kypärä. cross , arvostat sen alhaista hintaa ja yksinkertaisuutta.
4.4

Jaa tämä artikkeli

Mathilde Tay

Itsenäinen kirjoittaja 5 vuotta, olen ollut "riippuvainen" pyöräilijä 4 vuotta. Kyllä, minä olen se, jota kutsumme joskus "hiekkasäkkiksi", joka kuvaa videoita, kun hänen miehensä nauttii moottoripyörällä ajamisesta teillä ja Kalifornian auringon alla. Trail road tripien ystävä, olen myös vanhojen pyörien fani. Lopullinen unelma? Että mieheni näkee vihdoin sivuvaunun mahdollisen viettelyn tai käsiään ajamisen isäni ikäisen Triumph Speed ​​​​Twinin ohjaustangolla (1946)

Ei kommenttia

Lisää omasi